All these things I want!

Det har sina fördelar att bo i en så stor stad som Toronto - utbudet tillexempel. Finns så otroligt mycket att välja mellan. Fast samtidigt så väcker ju alla dess valmöjligheter habegär... Som ett exempel, idag hittade jag mina drömmars teservis. Ett konstverk i finaste porslin. Något så delikat & vackert att jag nästan inte vet vad jag ska göra av mig själv. Paul fick slita mig från skyltfönstret.


Om jag gifter mig någon dag - snälla tomten, ge mig denna servis så att jag kan inta alla mina resterande teklunkar ur dessa gudomligt vackra föremål!

Eftersom jag sedan kände en enorm separationsångest föreslog Paul att vi skulle ta en vända till Loblaws för att kitta upp oss på något humörhöjande. Än en gång slog det noramerikanska utbudet mig i solar plexus - pumpaglass. Som gjort för att sitta & sleva i soffan när man vill sörja stulna cyklar! Förbannelse över mitt beslut 2001 att inte äta glass eller godis något mer...

Eller så var jag väldigt mycket mer nöjd med att införskaffa fem kartonger shreddies, 4 liter mjölk & sedan knata hem till mitt Iittalaporslin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0