Cottage garden work...

Men vi ska inte bara slå ut väggar & spela zatzy. Nej, den här helgen ska vi också få ner lite grönsaker i jorden. Alldeles för sent, det inser jag ju också - men det spelar inte så stor roll. Ute på trappen i yoghurtbyttsstora krukor händer ju inte heller speciellt mycket.


Allra mest hoppas jag på att plantan ovan i bild ska göra något festligt. Detta är nämligen min sötpotatis! Har tre stora plantor efter det att jag, så där lite på vinst eller förlust, hackade sönder moderknölen på avresedagen.

Tanken är att alla mina blommor ska ut till stugan om någon vecka eller två. Jag inbillar mig att de kanske, kanske, kan överleva vintern där ute & göra nästa sommar lite mindre ful.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0