Hur man slår ut en tjuv - Del 1

Min första dröm-solution var väldigt enkel. Jag skulle helt enkelt skjuta honom (jo, jag tror att det är en man - punkt). Nu står ju mitt gevär hemma i tvättstugan i Lycksele, & det visste jag om även i drömmen, så det gick inte att använda. Nope, istället drog jag helt enkelt upp vår vattenspruta ur ryggsäcken & sprejade tjuven tills han gav upp. Väldigt smidig lösning & titta bara vad mordisk jag ser ut. Klart han gett upp!


Om han varit en katt dvs... men så här i vaket tillstånd måste jag förkasta denna idé baserat på att det de facto rör sig om en vuxen kriminell människa - inte en fluffig hårboll som klöser på rottingtvättkorgen.

Kommentarer
Postat av: ma

Kan du kontakta affären du köpte cykeln i för att få mer fakta om du inte hittar papperen. Finns det någon försäkring/garanti på cykeln. Det är viktigt att göra en polisanmälan - stöld är en stöld. M

PS: Mgs köpte en cykel i lördags i Umeå, så jag har varnat honom om tjuvarna, trots att det är en enkel hoj.

2011-08-22 @ 20:27:17
Postat av: ma

Jag blir så arg så jag drar på skorna för en promenad trots tanken att fuska ikväll. Kram M

2011-08-22 @ 20:31:27
Postat av: Ida

Bra idé - jag ska också ta en promenad & försöka få tillbaka lite energi. Kram!

2011-08-22 @ 20:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0