Kan inte sova...

För många tankar som snurrar i skallen... Varför var jag tvungen att sticka ut på den där cykelturen - kunde det inte bara regnat hela dagen så att jag haft min cykel i behåll? Vart har jag lagt pappren som kom med låsen, har jag kastat dem? I så fall, gäller låsförsäkringen fortfarande? Vart är förrensten mina extranycklar till sagda lås - jag vet att jag ska ha två men har ingen aning om vart de finns. Rimligtvis borde de gå att återfinna tillsammans med sagda papper - eller? & vad hade jag gjort om jag kommit ut mitt i stöldförsöket? Kastat en apelsin i skallen på tjuven & räddat dagen?

Suck.

Tjuv - jag önskar dig hemorojder.

Kommentarer
Postat av: ma

Bra, finns det något sätt att eftersöka cykeln via ramnummer eller något annat? Är det överhuvudtaget någon idé att polisanmäla stölden av en cykel i Toronto? M

2011-08-22 @ 20:05:34
Postat av: Ida

Som jag skrev tidigare - den är nog inte längre kvar i Toronto. Så det är rätt lönlöst alltihopa - men vi har naturligtvis anmält stölden. Om än bara för sakens skull. Suck... delar av mig kan inte släppa att jag ångrar att jag köpte mig något så fint. Jag skulle ha lagt 50 dollar på något gammalt åbäke istället... så hade jag sluppit att vara ledsen nu. Paul säger att jag inte ska tänka så, att jag var & är värd en fin cykel. Men känslan finns där i alla fall... att jag inte riktigt var värd något så fint.

2011-08-22 @ 20:21:11
Postat av: ma

Du hade jobbat för cykeln, hade kul med den och den fick dig att trivas med att cykla. Det räcker för att konstatera att du är värd den cykeln. Men när du utsätts för t ex en stöld känner du det som en personlig kränkning och det är det som gör att du börjar fundera på vad du är värda för. Detta gör nog människan för att på något sätt försöka skydda sig mot den här typen av besvikelser.

2011-08-22 @ 22:00:59
Postat av: Ida

Mamma, du är så klok ibland. Tack för de orden - nu känns det mycket bättre. Paul & jag har tagit en promenad & pratat om det hela & bestämt att vi ska köpa mig en billig substitutcykel som jag kan ha tills nästa sommar. En som ingen vill stjäla, som har breda däck & som inte far illa över att vara ute under vintern. En del av mig vill inte alls lägga ut pengar på något sånt, men det är så fint ute nu att jag verkligen blir ledsen av att tänka på att jag i annat fall kommer att vara utan cykel tills oktober/november.

2011-08-22 @ 23:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0