Need to get to the nightflowers first!

Våra hyresvärdar har introducerat en ny växt i vår trädgård den här sommaren - "Night Flowers" - & jag älskar dem helt vanvettigt. De är så otroligt fina & färgglada. På dagen är de mest knalligt gröna, men så fort det börjar skymma det minsta lilla öppnar de upp sina trattar av karamellfärger. Extra trevligt, de producerar massa frön.


Små svarta kulor som man kan plocka en handfull av, lägga i en liten papperspåse & försöka komma ihåg att plantera ut våren 2012.

Men jag är inte ensam om att jaga nightflower seeds - Isabel lurar i buskarna mest hela tiden. Det är en episk kapplöpning om vem som kan hamstra på sig mest. Hon har övertaget nu, nu när vi ryckt spik i dagarna två, så det är dags att återvända till Toronto & återhämta förlorad mark.

Kommentarer
Postat av: ma

Den lät som en intressant växt som man gärna vill ha. Hur tål den kyligare växtzoner? M

2011-08-20 @ 19:51:39
Postat av: Ida

Oj... ingen aning. Vet inte ens om night flower är dess riktiga namn eller bara något Joao & Isabel hittat på. Men jag kan skicka lite frön som du kan testså nästa vår!

2011-08-21 @ 02:19:52
Postat av: ma

Tackar så mycket! M

2011-08-21 @ 10:33:26
Postat av: Ida

Men påminn mig - är så dålig på att komma ihåg sånna här saker!

2011-08-21 @ 15:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0