Nej älskling... han är inte brilliant.

Efter att projekt "Få Mammut att lära sig kissa i toaletten" dog (på mina order) har Paul istället arbetat stenhårt på att få katten att öppna dörrar. Så fort Mumin är ens i närheten av en dörr är Paul där & peppar. Imorse höll de på som vanligt i köket - & helt plötsligt hör jag Paul hojta glatt. Han kommer inrusande till mig i vardagsrummet & informerar mig om att Mammut: 1) sett hur Paul puttat på dörren; 2) härmat sagda manöver. Paul tjattrar på helt lyriskt över hur smart vår katt är. Jag nickar & ler & fnissar inombords.

Ett fniss som blir till ett gapskratt ungefär en halvtimme senare när jag travar ut i solrummet & hittar vår lilla genikatt sovandes på sina "prinsessan på ärten kuddar". Ah, intelligens i sin allra renaste form!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0