Vuxenpoängen rasslar in...

Jag tvingade Paul att grilla fastän vinden ven kring knutarna - det får inte vara höst än. Folieinbakad kyckling fylld med rosmarin & lavendel kändes lagon somrigt för att det skulle kännas lite bättre. Ett glas retsina på det så kändes det rent av helt medelhavsvarmt.


Men, den här måltiden fick mig istället ett känna mig helt galet medelålders. För det första - jag köpte kyckligen på storpack & frös in en tredjedel "så att jag smidigt kan tina ett par filéer någon dag då jag är stressad". För det andra, kyckligen var bara en liten del av den enorma mängd mat vi kittade upp oss på idag... japp vi STORHANDLADE. Sist men inte minst, mitt "impulsinköp" bestod av Ziplockpåsar som man kan använda till att ångkoka mat i & jag älskade dem...

Vad väntar härnäst, stödstrumpor på flyget ut till Seattle?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0