By Christina for Christina...

Anledningen till min saffransefterlysning är ju att jag håller på att sätta ihop en liten saffranskokbok & min fina vän Christina. Hon är nämligen väldigt nyfiken på hur vi svenskar använder denna krydda. Så ni kan ju tro att jag blev glad idag när Matilda tipsade mig om recept.nu - för emigranten Ida var det här en helt ny sida att upptäcka. Eftersom de hade massor av saffrans recept så blev jag själaglad & ögnade igenom en 400 eller så på ett bräde. Tjoade till av glädje när jag hittade ett recept skapat av Christina Schollin. Alltså, ett saffrans recept från en Christina till en annan Christina. Som hittat!


Så naturligtvis var det just denna rätt som serverades ikväll - Paul & jag är helt eniga om att den kammar hem fyra av fem möjliga vantklädda tummar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0