Det här med fika...

Canadensare begriper sig inte på konceptet fika, det har jag insett efter att ha bott här i mer än fyra år. Att åka hem till någon för ett par timmars glöggdrickande & bullätande känns väldigt främmande för dem. Så det var därför jag rullade en sån massa kött/nötbullar igår & det var därför Paul fick åka iväg & köpa vin & det var därför vi vinkade av de sista gästerna vid tolvsnåret. Alldeles jättetrevlig alltihop - men hjälp så sliten jag var i morse & hjälp så trög jag känner mig fortfarande. När klockan ringde 06.30 funderade jag på att skrota dagen totalt. Fast så fick jag upp ett öga & där lyste adventstaken i fönstret eftersom Paul har satt den på en timer så att den sätter igång samtidigt med väckarklockan. Genast kändes allt så mycket bättre.


Tänk att lite plaströr & ett gäng små glödlampor kan ge så mycket energi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0