Failure and how you make it up...

Ni vet den där gravlaxen jag lovat att ta med till avdelningens potluck... under min promenad insåg jag att jag de facto KÖPT laxen, men gravat den - det hade jag inte. Lite lätt misslyckat. För att dyka upp med laxbiten i ogravat skick & hävda att sashimi är en svensk nationalrätt känns ju inte så där jätteaktuellt. So. Laxen blev middag istället & så får jag uppoffra en av mina sidor med norsk gravlax som jag köpte under SWEAs marknad.


Men eftersom jag ju faktiskt lovat hemgravad lax kände jag att jag behövde väga upp det hela lite. Så jag satte igång projekt bak med Paul som assistent...

Vilket jag får se som "två flugor i en smäll" - för resultatet, ja det får helt enkelt bli lucka nummer två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0