Flygnerven...

lyser med sin frånvaro. Oki, så jag oroar mig för att det ska bli snöstorm i NY, att bagaget ska komma bort, att jag ska glömma passet hemma... Alla de sakerna. MEN. Den där stora tyngden över bröstet som säger "This is it. Nu dör jag innan jag ens hunnit uppleva de där sakerna jag sett fram emot", den, den har inte infunnit sig. Jag tror att det beror på tre saker:

1) Jag flyger med Paul. Då känns det alltid lite bättre - händer något så dör vi tillsammans
2) 2011 involverade rätt många flyg, vilket är bra för fobin. Ju längre det går mellan gångerna desto jobbigare
3) Jag såg ma, pa & bror bara för en månad sen - så jag är inte lika desperat som jag brukar vara

Tio år har det gått sen den där gången motorerna dog & jag gick från normal resenär till att bli illamåenderädd för flyg. Under de tio åren har jag rest till Australien, Canada, LA, Seattle & en massa ställen i Europa... & jag har fixat det varje gång. Aldrig bangat ur, skippat eller ställt in en resa. Utan kallsvettat, ibland gråtit, mig igenom dem - men ändå alltid satt mig i flygplansstol efter flygplansstol för att jag vägrar låta mig begränsas av min flygrädsla. Det är jag faktiskt himla stolt över.

Kommentarer
Postat av: Jo

Go you! =)



Kram!

2011-12-20 @ 21:52:08
Postat av: Ida

Japp, om mindre än 48 timmar så är jag uppe i lyften igen!



KRAM!

2011-12-20 @ 22:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0