Grått...

Toronto är som ett enda grått töcken idag. En stad inlindad i dimma, tunga moln från Lake Ontario & utebliven julkänsla. Jag känner hur allt det gråa håller på att invadera mitt liv... som sån där onskefull dimma på film som suger livsorken ur en. Då är det tur att jag har ett botemedel - Chinatown. Alla städer borde ha ett eget Chinatown. Ett ställe som exploderar av liv, röda vimplar, gyllende drakar & allsköns galet krimskrams. Torkade små räkor, galna grillade bläckfiskar, hokus pokus affärer där man kan bli koppad eller spådd... I Chinatown är det aldrig tråkigt. En knapp timme till ger jag det här stället, sedan ger jag mig ut på jakt efter frukter i färger som ber grått att dra åt helsike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0