Hit or miss...

Det här med att köpa presenter till 2-åringar... De är ju riktiga små människor, så det känns som om man vill ge dom något vettig. Något de faktiskt kan lära sig något av. Paul & jag har spånat hur mycket som helst över Elsas julklapp & tillslut föll valet på denna karta. Som man kan klistra upp vart som helst, & ta bort utan att den lämnar märken. Känns bra att den är flyttbar, men den verkliga poängen är att man kan rita på den - den är alltså gjord av "white board" material. Kände mig skitnöjd med den här presenten tills det slog mig att Elsa kanske inte riktigt kommer att inse att det är skillnad mellan att rita på kartan & att rita på väggen...


Så jag oroar mig lite. Är det så att vi har införskaffat något som gör att Victoria & Fredrik kommer att få inhandla X-antal färgburkar de kommande åren...?

Kommentarer
Postat av: ma

Lägg ut frågan på någon barnsajt - du får säkert något svar därifrån.

Det är nog så olika mellan barnen också. Du och Mgs t ex föredrog att rita på papper - och ni ritade mycket till glädje för mig. Kram

2011-12-11 @ 19:22:26
Postat av: Ida

Bra förslag! Fast vi gav den idag, så det fanns inte tid till det. Men Elsa tyckte att den var jättekul. Fredrik skrev "Mormor, morfar etc" på Sverige, "Elsa, Ida, Paul & Mammut" på Canada & "Jocke" (Victorias bror) på Australien. Så det tyckte hon var kul - sen ville hon veta var "Happy Feet" var, så vi fick skriva in det på Antarktis. Fast nästan lika roligt som att skriva på kartan var att sudda, en klar hitt! Varje gång hon suddat bort något kom ett glatt "BORTA!".



Kram!

2011-12-12 @ 02:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0