Luciamorgon...

Suck. Dagar som denna känner man verkligen att det är långt mellan Sverige & Canada. Att inte yrvaket kunna slå på TV:n & få lite Lucia-magi gör att dagen känns lite fadd & off redan innan klockan slagit 7. Saknar verkligen Lucia, det är ju så fint.

Bästa Lucia-minnet... andra året vid Lunds Universitet. Bodde i en trea med mitt ex & en kursare & sov i ett sovrum som låg vägg i vägg med ett dagis. Varje morgon under december vaknade jag av små barnröster som tog sig an "Midnatt råder, tyst det är i huset" & "Gläns över sjö & strand" + alla andra traditionella sånger som man själv vuxit upp med. Det var så sött, så hjärtknipande gullig, att man bara låg där i sängen & kände hur ett leende bredde ut sig över hela ansiktet. Det hela kulminerade på Lucia &, jag måste erkänna, när jag hörde föräldrarnas applåder så fällde jag en liten tår. Jag visste ju hur mycket de övat - de duktiga, duktiga, små.

Kommentarer
Postat av: Aleka

haha är man överdrivet blödig om man får lite glansiga ögon bara av att läsa detta?

2011-12-13 @ 13:52:10
URL: http://swedishingreece.blogspot.com
Postat av: Ida

Nej, men det är skönt att höra att man inte är den enda som blir så där lipigt nostalgisk. :)

2011-12-13 @ 14:16:13
Postat av: Jo

Om du vill ha lite svensk julkänsla från en ny tradition kan du lyssna på p3 på webben eftersom det är Musikhjälpen hela veckan =)

2011-12-13 @ 19:55:45
Postat av: Ida

Vi lyssnar faktiskt på SRs julkanaler "Bjällerklang" & "Klassisk Jul". Paul har redan utvecklat en allergi mot Carola... :)

2011-12-13 @ 19:59:57
Postat av: Jo

Haha, ja det tar ju inte allt för lång tid att utveckla =)

2011-12-13 @ 20:41:15
Postat av: Ida

Nej det tog inte särskilt länge innan han först bara "Ida... who is that woman..." med smärta i rösten.

2011-12-13 @ 21:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0