Men uppåt då jäkla väder!

Konstaterar glatt att det är snökaos i Sverige, det börjar ta sig! Inser sedan att det hela händer i södra norrland. Hallå?! Min familj bor i NORRA norrland. Behöver jag ge kung vinter de specifika koordinaterna? Ska jag behöva omvandal dem så att de faktiskt stämmer överens med en sfärisk projektion istället för en 2D version? Eller, vad är problemet? Jag begriper inte att det ska vara så svårt. Norra norrland = snö på vintern. Det har varit så de senaste 2.8 miljoner åren & jag tycker FAKTISKT att det inte behöver ändra sig just under min livstid. Sure, mina barnbarn kan njuta av sköldpaddor & vindruvor i Vistheden - men jag vill ha snö. Vill ha, vill ha, vill ha. NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0