Out in the forest...

Vi tog en liten tur till Ringelviken, för att se till att vår lilla stuga hade julfrid. Mamma testade sina julklappssnöskor & pappa sina julklappsstavar.


Själv blev det till att vingla runt i hålen de lämnade efter sig. Hur gärna vi än vill ta med oss våra snöskor så var det bara att inse att det inte fanns plats. Så för vår del får snöskopremiären vänta tills dess att vi är tillbaka i Canada.

Bästa naturupplevelsen? Kungsörn 100m från stugan. Den satt mitt på vägen & åt på en hare. När jag ser sånt så blir jag verkligen helt Sverigekär. Klart att det finns rovfågel & bytesdjur även i Canada, men det blir liksom en helt annan femma när man ser det hela på en enslig skogsväg jämnför mot en femfilig motorväg.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Satan vad jag är avundsjuk på snön! 9 plusgrader här ikväll....

2011-12-26 @ 21:40:06
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Ourk... Varmaste December på 250 år hörde jag någon säga. Var själaglad för att vi fick snö, för jäklar vad rädd jag blev att det skulle bli en grå slaskjul när jag landade i Umeå & det REGNADE!

2012-01-02 @ 22:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0