Upp i ottan...

Efter något kackig sömn (Paul pangade vår luftmadrass vid 01.00... så vi fick pumpa x antal gånger genom natten för att inte hamna på golvet) klev farmor, Paul & jag upp klockan 06.00. Åt frukost & drog ut med farmors spark för julotta i fina Älvsby kyrka.


Dagens kollekt gick till svenska kyrkan i utlandet, så vi bidrog med cirkus tio gånger den vanliga julottekollekten. SKUT gör så mycket mer för utlandssvenskar än bara söndagsmässor. Det är något jag verkligen insett sedan jag flyttade från Sverige - bara en sån sak som att de faktiskt hälsar på gamla utlandssvenskar som inte har någon annan. Det tycker jag i sig är något som förtjänar all hjälp det kan få.

Sen sparkade vi hem & diskade morgonens disk så högljut som vi bara kunde för att få upp övriga familjemedlemmar. Julfrid i familjen Jansson!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0