Blåmusslor & cava...

Fisksoppa med vitt vin, blåmusslor, lax, vitlök & ton med timjan. Helt otroligt gott. Speciellt i kombo med cava i nya glas något mer anpassade för ändamålet.



Har hitintills druckit allt bubbel ur vanliga vinglas, men idag slog vi till på två champagnekupor. Naturligtvis lyckades miffoIda banga det ena glaset rakt i dörrposten så fort vi kom hem. Resultat, kupa välseparerat från fot. I detta läge hatade jag mig själv medan Paul bara, jaha då byter vi. För mig går det inte ihop, jag har ju pajat glaset. Paul däremot har inga problem med att köra tillbaka till affären, förklara situationen & de facto få ett nytt glas utan extra kostnad. Respekt säger jag... & skål!



Nu blir det Sherlock, avsnitt nummer två - strunt i att behärska sig. Behärskning & gränser är för tråkiga människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0