Det är bara att bestämma sig...

Herrejäklar vad arg jag blev när jag först klev in genom dörren vid åttasnåret & insåg att Paul köpt allt på inköpslistan utom kalkon. Middag utan protein känns ju lite fattigt så där. Fast, ibland är det bara så att man måste bestämma sig för att komma över sånna där små förtretligheter. Bestämma sig för att man står över att vara en sån där bitter person som bara "jaha, tre saker fanns det på listan... hur svårt kan det vara" & istället rycka på axlarna & ta det som det är. Strunt samma att man är trött & vill ha mat på sekunden, man dör inte av att vänta lite. I slutändan blev det middag i form av stekta pilgrimsmusslor, blomkålspuré & ett glas vin var. Massa jobb står på morgondagens agenda så det blev faktiskt bara ett glas vin per person innan korken åkte på.


Här kan man ju argumentera att det är himla onödigt att dra igång en halvflaska så där på en torsdag - men då vill jag bara informera om att den genomsnittlige PhD-studenter på vår avdelning typ bor på puben. Så ett glas rött får ses som hälsofrämjande i jämnförelse!

Kommentarer
Postat av: ma

Vi har testat blomkålspurén och funnit den mycket god båda två. M

2011-02-11 @ 21:54:57
Postat av: Ida

Visst är den supergod! Nästan allra bäst är dock att den går så vansinnigt snabbt att göra, bara koka upp, i med stavmixern & så är det färdigt!

2011-02-11 @ 22:35:49
Postat av: ma

Ja, det är lätt att inbilla sig att kål tar kål på en!

(Usch så lågt.) Det roliga var att pa med gillade den. There is still hope! M

2011-02-12 @ 10:23:32
Postat av: Ida

Fnittrade när jag läste din, kål-vits & försökte sedan översätta till Paul... Det gick sådär. :)



Väldigt glad att pappa gillade moset, nu är det bara att försöka få med honom till badhuset. Jag tror att det hade kunnat fungera för honom & knäet.

2011-02-12 @ 15:18:51
Postat av: ma

Ja, han tar sig till badhuset för att bada bastu, men inte för att simma. Men kanske om ett tag... M

2011-02-12 @ 17:40:55
Postat av: ma

Apropå matlagning - har du sett den arga, svenska kocken från Umeå på YouTube? Ta en titt! M

2011-02-12 @ 20:07:43
Postat av: Ida

Så ner i poolen!



Vad gäller kocken, jag har sökt men kan inte hitta det. Vad ska jag skriva in som sökord?

2011-02-13 @ 03:08:28
Postat av: ma

Prova söka då detta: "regular ordinary swedish meal time". Bon aptit! M

2011-02-14 @ 20:14:31
Postat av: Ida

Alltså... Killen som handlar på Ica & äter rå bacon, var det det jag skulle kika på? För det var ju lagom underligt.

2011-02-15 @ 03:58:52
Postat av: Anonym

Ja, han skall visa hur en "vanlig svensk måltid" lagas till och serveras. Det där är en av flera klipp han gör. Jag tycker att det är både humoristisk, hemskt och hysteriskt så jag måste skaratta. Jag tror att min relation till matlagning känns ungefär så där. M

2011-02-15 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0