Earth Science Literacy

Idag ska jag lyssna på en föreläsning som jag verkligen hoppas på. Ni vet, ibland låter något väldigt intressant & så faller det platt & man blir superbesviken, men jag håller tummarna för att dagens föredrag ska bli en hitt. Ämnet som avhandlas är Earth Science Literacy - ESL - tanken är att varje människa på jorden ska ha en förståelse för hur vår planet fungerar samt hur vi människor påverkar den. En person som har rätt tänk kan ta beslut grundade på fakta när det gäller resurser & vet hur man ska agera när man ställs inför förändringar. Kan bli enormt intressant om det bara är rätt person som håller i föredraget - själv är jag inbokad för ett möte med honom innan det officiella framförandet. Jan & jag har nämligen som enda studenter fått audience en halvtimme innan. Jag har ingen aning om vad vi förväntas göra under den halvtimmen, men det löser sig nog. Tomprat brukar inte vara något större problem... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0