Morgonrutiner & vattengympa...

Jag är en grym vanemänniska på morgonen. Varje morgon går enligt samma modell: vitaminer, 10 min träning & så frukost framför datorn. Inte idag dock - Pauls mamma har stannat över natten & det känns ju lite vanskligt att ligga på golvet i vardagsrummet & pusta när man har gäster i huset. So, jag får skippa mitt lilla 10 minuterspass just idag. Eftersom gårdagen var en sån slappardag funderar jag lite på att köra två pass på gymmet idag - zumba följt av vattengympa. Just vattengympan är jag sjukt nyfiken på. Det känns ju mer som något för tanter med permanentat hår & bygelbadräkter men på sista tiden har jag sett väldigt många galet vältränade människor trampa vatten i poolen. Istället för att bara simma fram & tillbaka som jag gör drar de på sig ett flytbälte runt midjan & så trampar de fram & tillbaka med en något skrämmande frenesi. Eftersom jag vägrar att lägga in löpning på mitt träningsschema så funderar jag på om det här kan vara lösningen till att få upp hjärtfrekvensen utan att jag mördar mina knän på kuppen... Testar jag inte får jag ju aldrig veta, så det är bara att pallra mig dit ikväll. Visar det sig sedan att det är jag & en grupp kakstinna tanter så behöver jag ju inte gå dit igen. Fast jag måste erkänna - det som känns svårast att komma över den här mentala bilden... Det ÄR ju lite sällskapsresan varning över det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0