Onsdagsmiddag & sockerchock...

Det känns ju lite småsurealistiskt... men japp, dagens middag blev en halv hummer!


Lite snabbt ihopmosad guacamole & bladspenat på det & så landade kaloriintaget på cirkus 440. Bäst ändå, ja förutom att det blev hummer till middag mitt i veckan, är att alltihop resulterade i mindre än 1 gram socker. Det hör inte till vanligheterna kan jag säga. Allt här i Canada är så pepprat med socker att jag, som inte ätit en godisbit sedan början på 2000-talet, ändå alltid ligger på cirka 200% av vad mitt dagliga intag ska ligga på. Det innebär att jag får i mig mellan 500-600 gram socker i veckan... Inte alls oki, men - medelamerikanen får i sig lite över ett kilo socker per vecka. Helt sjukt! Fatta, på ett år äter gemenman här MER ÄN MIN VIKT I SOCKER. Det mina vänner, det är skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0