Simple love and Last Sherlock!

Vi firar alla hjärtans dag mycket stillsamt... Naturligtvis med bubbel i vimsiga glas & lite blommor.

Man i övrigt inget särskilt. Jag är inget större fan av alla hjärtans dag. Det känns så tillgjort. Gå på restaurang & TVUNGET se så jäkla kär ut för att bräcka paret till vänster, eller till höger för den skull. Känna sig tvingad att dra på stort, i annat fall är ens relation dödsdömd... Neeej. Mycket hellre slutar jag lite tidigare, åker hem & kastar in lite lax i ugnen, snabbmixar ihop en blomkålspuré & umgås på riktigt med Paul & Mammut.

Min lilla kanadensiska familj... Nu har vi precis avslutat var sin skål med "Mayan Chocolate Ice cream" (Paul) & jordgubbar & mango (moi) & nu blir det lyx på hög nivå - sista avsnittet av Sherlock. Åh så spännande at det bara kryper i kroppen av tanken!

Kommentarer
Postat av: ma

Hur gör du den där ugnslaxen - den ser verkligen god ut? M

2011-02-15 @ 21:11:31
Postat av: Ida

Sätt ugnen på 200 grader, värm upp lite balsamvinäger med en klick honung & valfri krydda i en liten kastrull. När honungen löst sig är det bara att hälla över laxen, skjuts in i ugnen & så är det färdigt på en kvart eller så. Superenkelt!

2011-02-16 @ 00:05:23
Postat av: Anonym

Det skall jag testa till helgen. M

2011-02-16 @ 21:43:49
Postat av: Ida

Det är på riktigt bland det lättaste man kan laga! Passar väldigt bra till blomkålspurén.

2011-02-17 @ 03:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0