Torsk...

Har bestämt mig för att det får bli torsk till middag idag - sett till mängden protein & aminosyror per 100 kalorier så finns det typ inget bättre att äta. Men torsk... alltså, det är ju en grymt tråkig fisk. Vitt & flagigt & smaklöst. Det är liksom fiskvärldens motsvarighet till diskvatten, gensvaret på grönsaksvärldens kokta potatis med skal. Det är ta mig tusan så långt från en fancy måltid man kan komma. Ändå... jag tänker göra ett tappert försök. Märk väl, bara ett. Det finns en anledning till att jag i hela mitt vuxna liv aldrig köpt torsk förut - det är kattmat. Alaska pollock i block... hurv. Fast ett enda försök ska jag kosta på mig. Det kan ju inte bli värre än att rubbet åker ner i komposthinken. So, detta kör vi på ikväll!

Kommentarer
Postat av: ma

Jag tror att Alaska pollock är sej och inte torsk. Men, alldeles riktigt, kokt pollock har varit katternas favorit genom åren. Vi köpte kolja, låter inte gott, förra helgen. Det är en torskfisk, men smaken är mer åt seefood hållet. M

2011-02-17 @ 19:41:28
Postat av: Ida

Poäng till dig där... Men det faller liksom in i samma fack, vitt & trist.



Hm, kolja heter haddock på engelska - vet att det är nyttigt men tror inte att jag sett det i affären.

2011-02-17 @ 19:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0