Vårt lilla barn måste uppfostras!

Gud, jag orkar inte mer - nu blir det uppfostringsanstalt, hårda tag & nolltolerans! Jag talar naturligtvis om Mammuts morgonbeteende. Han är, rent ut sagt, en liten djävul på morgonen. Fram tills dess att han jagat upp både mig & Paul, då blir han vår vanliga lilla gullige kisse. En som mest vill sova & gosa & som inget i hela världen kan rubba ur balans...

Men på morgonen - då är han som förbytt. Då känns det som om vår söta lilla katt har blivit besatt, som om Damien har flyttat in i hans lilla fluffiga kropp. Jag blir knäpp, hade jag velat bli tvångsväckt av en liten krävande varelse klockan 05.46 hade jag skaffat barn istället, då hade jag åtmisntonde fått ett år ledigt på kuppen! Så nu har jag slut på ork, nu blir det vattenspruta & bannlysning från sovrummet tills jag ser en förbättrad attityd. Det kommer med all sannolikhet inte att uppskattas, men jag tänker att i längden, i längden, kommer det att göra oss alla tre bra mycket lyckligare. Samt piggare...

Kommentarer
Postat av: ma

Vad trist - tänkte föreslå lite Propavan - men va ...

det går ju inte! M

2011-03-01 @ 22:19:56
Postat av: Ida

Vattensprutan har redan gett effekt - bra mycket mindre kraffs!

2011-03-02 @ 00:18:27
Postat av: ma

Beprövade och ofarliga metoder men med god effekt. M

2011-03-02 @ 20:38:41
Postat av: Ida

Ja det känns ju lite elakt, men klockan 4.30 på morgonen orkar man inte med någon annan uppfostringsmetod...

2011-03-03 @ 02:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0