Babyshower...

Var på mitt livs första babyshower idag & det var ju fantastiskt gulligt. Även om jag känner mig lite tudelad kring konceptet att fira babyn innan den är född så var det en enormt varm & fin tillställning. Alla var så glada, alla hade köpt så söta små babykläder & det var en så underbar stämning i huset. Vissa av de där amerikanska inslagen fanns naturligtvis där, ni vet - muffinsställning med små chokladmuffins med vit philadelphiakräm & små blå nallebjörnar på & en hel massa blå ballonger. Pastelligt, pastelligt, pastelligt. Fast det kändes liksom rätt. I Sverige hade jag nog skakat lite på huvudet över det hela, vi känns väl lite mer jordnära när det kommer till den här typen av saker, men här i Canada kändes det spot on!

Bäst var ändå tårtan. Så totalt rätt! Så nordamerikanskt som det kan bli - två lager inklädda med blå marsipan & med ett par små blå converse i sockerpasta på toppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0