Date night!

Vid 18 snåret dök Paul upp på avdelningen alldeles renrakad & i sin fina kappa - (eh, rock upplyste farmor mig just om att det heter på svenska...) fredagsdate! Blev som vanligt sushi, vi har ju lite som sport att testa nya sushiställen. Idag blev det "Sake, bar & sushi". Bra service, riktigt god edamame & supergod spicy tuna. Dessa är alltså de tre standardsaker som vi betygsätter - allt annat kan variera men dessa inslag består & utvärderas extra noga. Sake hamnade definitivt på topplistan. Med middagen avklarad drog vi vidare till Taffel Music - klassisk konsert med Bach på temat. Biljetterna var gratis, eftersom vi fått dem av Pauls föräldrar som fått förhinder, & tur var väl det. Så oengagerad har jag nog aldrig varit när jag lyssnat på klassisk musik. Det var så ypperligt tråkigt att jag satt & funderade på vilken färgkombo jag ska köra på nästa tvätt. Efter halvtid var alltså våra platser tomma & vi studsade istället nedför Bloor & åkte hem. Tanken var att vi skulle spåna på lite projekt i soffan men så möttes vi av en liten lapp som bjöd in på grannfest. So, bara att grabba en pava & knata tre hus bort. Nu, så här vid ett på natten, kan jag ju bara konstatera att det var en lyckad fest. Dessutom har jag fått lära mig att grannskapet även har en liten mink som huserar i buskarna. Väntar med bävan på första björnrapporten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0