First class of 2011...

Årets första föreläsning blir ett litet hopkok i läran om fossiler - taphonomy. Eller kanske taphonomi på svenska... shit vad svårt det börjar bli att prata om vad jag gör om jag inte använder engelska. I vilket fall, här ska pratas om optimala fossilisationsmiljöer (undvik syre om just du vill bli bevarad till eftervärlden, plus kola på ett ställe där du inte kommer tumla runt så mycket - typ en stillsam lagun), hur man kan räkna ut hur snabb en dinosaurie var i jämnförelse mot en annan samt lite smått & gott om vad asätare kan ställa till med. Prima underhållning med andra ord! Tre timmar har fröken Jansson på sig att plåga sina stackars undergrads. Med tanke på vilken pissig vecka detta har varit så här långt så ser jag fram emot det. Japp, här blir det till att skicka upp elever för små spontanföredrag i slutet av de tre timmarna!


Knytblusen är på, glasögonen lika så - här ska undervisas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fossilisationsmiljö, vilket ord och vilket ämne. Som studerande måste det ändå var en fördel då att fröken bidrar till att behålla en förhöjd vakenhetsgrad. M

2011-01-13 @ 20:15:22
Postat av: Ida

Haha! Jo jag försöker ju! Inte alltid så lätt dock, jag skyller på vintern & D-vitaminbristen.

2011-01-14 @ 02:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0