Immigration...

Idag blir det en timmes seminarie kring vad man måste göra för att kunna flytta till Canada. Jag som mest får panik när jag går in på Immigration Canadas hemsidor väljer att se på detta som ett tecken. Nytt år, nytt försök att ta tag i det hela & så... tada... har någon på universitetet gjort sig besväret att tåta ihop en liten help session. Det tackar vi ju för. Nu MÅSTE jag nämligen ta itu med detta, mina papper är oki till våren 2012 - men efter det är det en enkelbiljett ut som gäller. Hur mycket jag än älskar Sverige så vill jag allra helst kunna bestämma själv när jag ska lämna ett land, inte kickas ut på ett bestämt datum bara för att sagda dag står stämplat på en liten papperslapp. So, nu är det helt enkelt läge att börja spela min franskakurs på repeat samt tacka gudarna för att jag fick ändan ur & lämnade in tre års ackummulerade skattepapper i höstas. Det gör nämligen så att jag har svart på vitt att jag & Paul bott ihop sedan maj 2009. Vilket, ger mig ett par extra poäng som precis knuffar mig över den magiska gränsen & in i "permanent recident ship land".

Kommentarer
Postat av: ma

Snart kan du börja ta körkort där borta! M

2011-01-11 @ 20:24:11
Postat av: Ida

Hurrv... det är dock ett snäpp längre ned på listan över "obehagliga saker jag måste ta itu med omgående" så jag förtränger det. Jag tröstar mig med att du var 36 när du tog ditt, så nästan 10 år kvar!

2011-01-11 @ 23:10:16
Postat av: ma

Om inte 37 år, så nog hinner du med det också! M

2011-01-12 @ 19:58:36
Postat av: Ida

Ja men då så! Då är det ju 10 år kvar, super!

2011-01-12 @ 21:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0