Käpp rätt...

Man ska aldrig förlita sig på UofT. Immigrationsgrejen var enbart en liten frågestund som mest riktade sig till personer från länder som kräver visum för allt - typ Indien & Pakistan. Sedan ägnade vi en liten stund åt "hur man förnyar sitt study permit" & jag blev knäpp på tanten som höll i det hela eftersom hon glatt tjoade om att det aldrig tar mer än 30-40 dagar. Jo tjena. Upplyste henne om att det tog mig närmare 90, & då erkände hon lite tyst att systemet slackar efter lite så där imellanåt. Några dumheter senare fick jag nog, packade ner mitt oanvända block, drog på mig jackan & lämnade tillställningen. Var mer värt att gå tillbaka till avdelningen & äta lunch. So, nu blir det till att roa sig med att skaffa en advokat som kan fixa med alla papper. Efter den förra övningen som involverade Immigration Canada känner jag inte direkt för att fixa allt på egen hand. Då hostar jag hellre upp pengarna för att slippa huvudvärken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0