Last day of freedom...

Sista dagen på mitt "jullov" - imorgon har jag inte samvete att vara hemma, så det blir tillbaka till avdelningen & mitt mikroskop. Bortsett från det faktum att jag inte kunde åka hem den här julen, & att det varit rent bedrövligt dåligt med snö, så har det varit en relativt lyckad jul. Paul, Mammut & vårt lilla hus gjorde tricket. Det har varit så mysigt att dricka glögg, promenera & titta på film. Laga maffiga middagar & ha vänner över så att vi faktiskt varit tvugna att krypa ur myskläderna.


Fast hur kul det än är att klä upp sig lite... Jag är en liten husgris. En liten kotipossu som mest vill rulta på hemma i mitt nya juicy set med håret i toffs & fötterna i varma tofflor. Så min sista dag kommer att ägnas helt & hållet till att vara oglamorös samt ett gäng väldigt domestiska sysslor. Jag ska plocka bort delar av julen, dra ned down town för att se om saluhallen är öppen, gå på långpromenad, laga hemgjord pizza & kanske, om vi orkar, fara iväg & kika på "Tangled". Totalt ospännande alltså, men som balsam för själen. Sedan blir det nog att lägga lite tid på att leta runt på nätet efter olika kappor som jag gillar. Isabel (min landlady som är sömmerska) har nämligen gett mig en hel massa tyg i julklapp samt obegränsat med timmar på att sy upp det till en kappa. En så oerhört fin present att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna tacka henne nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0