Mountain Movies!

Whii! Paul har fått CDn med alla förhandsvisningar av The Banff Mountain Film Festival! Så efter att ha knäböjt & crunchat mig igenom ett grymt träningspass blev det ugnsbakad lax, babyspenat med torkade tranbär & lite merlot i soffan. Naturligtvis med clipboards i högsta hugg, betygssättning är viktigt! Hitintills är Into The Darkenss min favorit - caving är bland det galnaste som finns. Jag hänger hundra gånger hellre i en liten sele från en rostig bult på en bergsvägg i Italien (förra sommaren... 60 meter upp, liten felberäkning från vår sida...) än tränger mig genom omöjligt små passager med en liten pannlampa som enda skydd mot bäckmörkret. Jäklar i min lilla låda... & folk tycker att jag är knäpp som klättrar?!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker i alla fall du är ascool som klättrar!

2011-01-14 @ 12:07:26
URL: http://soyloca.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack, fast just nu brinner jag klart mer för mountaineering än enbart klättring. I vilket fall, mer äventyr som involverar höga höjder kommer förhoppningsvis till sommaren! :)

2011-01-14 @ 13:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0