Sisådärja!

40 längder i polen & jag känner mig så mycket bättre som människa! Nu har jag hunnit hem, ätit middag & börjat plocka ur julgranen. Paul är ute på vift ikväll så det blev en av mina två "ensammiddag" varianter: knäckemacka med keso & skinka, minimorötter & lite avokado (version nummer två är lite lyxigare, sushi & vin...). Det är lite roligt det där. Jag minns en gång när jag var liten & mamma sa att "när jag bodde ensam då åt jag bara mackor" & jag kunde inte fatta det. Hur kunde hon tycka att en macka var en bra middag? Det gick inte ihop. Middag var ju ett varmt mål mat - någon typ av protein & så kolhydrater i form av pasta, potatis, ris, brocolli or whatever. Plus ofta en sallad & lite knäckebröd i en korg vid sidan av, som utfyllnad alltså. Så hur kunde hon välja en macka istället? Nu, som vuxen, fattar jag precis. Gud så skönt det är att bara fixa ihop något enkelt, på sekunden & inte behöva tänka ut något. Att få all den där tiden som man annars ägnat åt matfix till att göra precis vad sjutton man själv känner för. Väldigt, väldigt skön känsla i all sin enkelhet.

Kommentarer
Postat av: ma

Har ändrat mig på den punkten ingenting! M

2011-01-06 @ 16:13:28
Postat av: Ida

Inte? Nej jag kände bara "GUD VAD SKÖNT". Nog för att det är trevligt med varm mat också, men det är något smått egenyttigt med att bara äta mackor som tilltalar mig. Dessutom är det himla gott med riktigt krispiga knäckemackor med keso & skinka!

2011-01-07 @ 02:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0