Soup and Sherlock...

Recept på väldigt lyckad söndagskväll:

1 stycke nystädat hus
3 nya orkidéer
1 jättegryta full med köttsoppa


Samt första avsnittet av BBCs serie Sherlock. Fantastiskt bra. Paul & jag satt som två ljus i soffan under två timmar som kändes som om de flög fram. Sure, slutet haltade kanske lite - men det får man ta med deckare. De lever ju på upptakten, på att stegra spänningen, så det är inte så underligt om slutet alltid blir lite av ett aniklimax. Anyway, ett absolut måste att se. Två avsnitt kvar... svårigheten ligger nu i att faktiskt spara på dem & hålla sig från frestelsen att dra allt på ett svep. Låtsas att det fortfarande är 90-tal & tvingas att accepter väntan på nästa avsnitt.

Kommentarer
Postat av: ma

Den skall visas i SVT med, men så klart kommer jag inte ihåg när det var. Du verkar gilla det, och han privatdetektiven är väl rätt så snygg! M

2011-01-31 @ 19:16:30
Postat av: Ida

Du måste hålla koll på när det börjar, missa det inte för allt i världen! Kommer du ihåg den kicken vi fick efter det allra första Murder in Midsummer avsnittet, ta det gånger 10 - minst! Så bra. Däremot faller jag inte så mycket för Sherlocks utseende, har är för stram i ansiktet för mig. Hindrar en dock inte ifrån att bara älska den kantiga figur han gestaltar till 100%.

2011-01-31 @ 21:22:55
Postat av: ma

Jag var faktiskt tvungen att kolla på nätet lite om Sherlock. Han har en annorlunda, mörk röst och ett speciellt utseende. Jag gjorde också associationen till Tom Barnaby. M

2011-02-01 @ 18:33:35
Postat av: Ida

Men SÅ mycket bättre än typ allt jag sett på tv de senaste åren (inte för att jag sett så jättemycket... har ju inte haft ordentlig tv sedan 2007)! Lova att du tittar åtminstonde på första avsnittet!

2011-02-01 @ 19:16:41
Postat av: Jo

Såg också första avsnittet i söndags (fast på TV). Håller med om att slutet haltade, jag satt o bara "hallå, JAG har fattat vem det är, hur kan inte Sherlock fatta det snabbare???" Men, men, det var fortfarande bra =)

2011-02-02 @ 17:53:29
Postat av: Ida

Det är ju oftast så, jag har liksom slutat att bli besviken på tradiga deckarslut. Fast det var ändå rätt roligt i slutscenerna när Sherlock sitter med den där orange filten... :)



Hur är det annars då - trivs du i Stockholm med praktiken? Puss!

2011-02-02 @ 18:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0