Starbucks at home..

Landat i soffan efter full dag på avdelningen med labbprov för mina studenter, tokbra gympass & senapspanerad kalkon med palsternacka & baby spenat. Dagens efterrätt blir en kopp lönnsirapste med massa skum. Köper små påsar med splenda smaksatt med antingen vanilj eller hasselnöt som jag blandar med mjölk i en separat bunke med min grymma lattevisp. Sedan är det bara att toppa téet med vispet & det känns näääästan som om man var på Starbucks. Fast oändligt mycket nyttigare. Perfekt efterrätt utan dåligt samvete. Jaja... jag vet, sockerersättning är DÅLIGT & jag vill absolut inte stoppa aspartam i kroppen - men splenda är en spegelmolekyl av vanligt socker, bara det att kroppen inte kan tillgodogöra sig det. Perfa!


Så här efter träning & middag är hela kroppen så där trött & varm & skön. Pömsig hade man kanske kunnat säga.

Nu - dags att fortsätta läsa lite i min mountaineering bok, ska läsa upp mig på hur man kan skapa en personlig profil för sin fitness-nivå. Så här långt har jag blivit informerad om att man måste vara kapabel till ett olympiskt triathlon med bra fart för att klättra Mount Everest. Tur att just den lilla stenhögen inte står på agendan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0