Thumbs up for strawberries & HOME...

Avslutat flaska med bubbel, laxbiffar på egenmald färs & guacamole - nu efterrätt. Paul äter B&J direkt ut bunken, mest för att jag bad honom att göra det "som på TV", vi dricker te med skum & jag njuter av skivade jordgubbar med kardemumma. Typ noll calorier & så himla gott! Lyssnar på "Home" med Edward Sharpe & jag längtar efter lillebror & vin i trädgården - krocket - gräva efter nypotatis - köpa Valio på Ica. Allt sånt som jag älskar med Sverige. Bara för att Home påminner lite om Johnny Cash & June Carter... Som jag gör uselt men Magnus är så himla bra på.


Kommentarer
Postat av: ma

Hur gör du den delikatessen? M

2011-01-29 @ 18:00:11
Postat av: ma

Jag råkade slå på TV:n och hamnade mitt i ett program om fossiforskning. De visade bl a Ida, den viktiga länken i vår egen historia. Likaså nämndes Mary Annings bedrift och betydelse för paleontologin. M

2011-01-29 @ 22:10:40
Postat av: Ida

Gör & gör - jag skivar bara jordgubbar & doftar på lite kardemumma, klart!



Kram!

2011-01-29 @ 23:12:28
Postat av: ma

Funkar det med djupfrysta jordgubbar lika bra? M

2011-01-30 @ 12:39:07
Postat av: Ida

Hm, du kan ju testa. Men jag tänker att det kan bli lite vattnigt. Kanske om du blandar ut det med lite hackade äpplen?

2011-01-31 @ 05:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0