Vill inte...

Det här med att det är slut på jullov & att man måste börja jobba igen... Det suger rätt hårt. Ingen annan är på institutionen, typ bara några få vilsna själar som irrar runt samt jag som mest önskar att jag låg hemma i soffan & läste. Urk. Vill inte vara här för fem öre. Försökte peppa mig själv lite denna morgonen med att sätta på mig mitt julklappshalsband från Bjørg - mitt "rock heart necklace", eller geologens hjärta som mamma kallade det.


Lite hjälper det kanske - har i alla fall fått iväg ett par viktiga mail & knaaaarr... där lyckades jag uppbåda nog med ork för att dra fram mina hörlurar. Vilket betyder att jag tänker vara duktig & lämna kontoret för att tillbringa några timmar framför mikroskopet. Tack för peppen ma & pa!

Uppdatering: Jo men en & en halv slide hann jag gå igenom - inte så illa pinkat! Nu är klockan sex & jag ska hem & laga något med blomkål. Har helt sjuka cravings efter det just nu, så det är ju bara att hålla tummarna för att Paul känner samma entusiasm inför detta middagsval. I annat fall får han leva på peanut butter and jam & hårdbröd tills imorgon. :)

Kommentarer
Postat av: ma

Vad tycker du om "geologhjärtat"? Kramar

2011-01-04 @ 19:09:59
Postat av: Ida

Väldigt mycket - det åkte på idag med. Piggar inte bara upp outfitten utan även motivationen. Lite konstigt kanske, men det känns faktiskt som om jag fått mer gjort de här två dagarna än om jag inte haft det. :) Kram!

2011-01-04 @ 22:00:49
Postat av: ma

Milda makaroner, jag kanske skall skaffa mig Björgs (saknar rätt ö)lilla människohjärta, som jag såg på Tindra. Kram

2011-01-05 @ 20:27:56
Postat av: Ida

Jag såg det på nätet & tänkte faktiskt på dig! Har haft på mig mitt lilla hjärta idag med, tycker om det mer & mer för varje dag! Kram!

2011-01-06 @ 05:17:02
Postat av: ma

Vad lustigt! Första gången jag såg det och höll det i mig hand var jag rätt så förtjust i det, men inte övertygad. Andra gången, när pa och Mgs var med mig dit, var det bara "geologhjärtat" som gjorde intryck på mig. Ändå hade Tindra då mycket mer att välja på!

Det lilla människohjärtat är fasinerande, men för tufft, för rakt på och för likt äkta varan. Kram M

2011-01-06 @ 16:10:26
Postat av: Ida

Idag var första dagen jag inte haft på mig det den här veckan - mest för att jag smet iväg på shoppingtur med Christina. Imorgon åker det dock på igen, det känns verkligen som om det ger energi till att jobba hårdare & det behöver jag.



Vad gäller människohjärtat - jo det är lite "bang i nyllet" över det... Fast jag gillade det ändå & tänkte på dig när jag såg det.

2011-01-07 @ 02:56:27
Postat av: ma

Det är just det hjärtat är - bang på nyllet! Bättre kan man inte uttrycka det.

Vet du vad, jag har nog hittat en jämnbördig kompanjon, inte den lilla, tunna danskan, utan Adams mamma. Hon är intresserad, säkert i bättre form än jag, eftersom hon i sitt yrke ständigt tränat, men ändå. Hoppas att det funkar! Kramar

2011-01-08 @ 16:49:02
Postat av: Ida

Men perfekt! Tror att ni kommer att ha jättekul tillsammans, tycker verkligen att det låter som en jättebra partner! Kram!

2011-01-09 @ 02:53:55
Postat av: ma

Jag fick av Mgs "Pilgrimsresan" som julklapp och har nu lånat den åt henne. Tanken är att vi börjar lägga upp lite planer för The Way. Såg du eller hörde du talas om den filmen på Torontos filmfestival i höstas? M

2011-01-09 @ 14:00:35
Postat av: Ida

Så du tänker gå den med Agneta? Har inte hört talas om den innan du nämnde den i julas, men då blev jag lite sugen på att göra den tillsammans med dig...

2011-01-09 @ 14:34:32
Postat av: ma

Vad kul! Det var så jag tänkte först och håller i den tanken fortfarande. Vi kan också vara fler att ge oss iväg, i en grupp, det är bara en fördel. Det räknas ta 28 dagar i rad med 25 km/dag, på sidorna jag tittat på. Men det är ju olika hur man planerar vandringen och hur mycket tid man har till det. M

2011-01-09 @ 15:29:54
Postat av: Ida

Precis, jag tänker att det varit skönt om man kunnat ta in en dag eller så på rutten. Bara så att man har liiite mer ledighet under det året. :) Har inte hunnit göra någon efterforskning ännu men undrar lite över boendet, blir det tält då?

2011-01-10 @ 14:02:11
Postat av: Anonym

Ja, man måste räkna noga med hur man tänker använda sina semesterdagar. Det är bra om du forskar också läget. Man kan övernatta på härbergen om man skaffar sig ett pilgrimpass i St Jean Pied du Port.

För mig är det kanske mer sannoligt att göra denna vandring nästa sommar och ta något mindre projekt att börja med, 70 mil är mycket, även om man är motiverad. Men något blir det väl ändå. Kram M

2011-01-10 @ 22:01:30
Postat av: Ida

Fast nästa sommar hade vi hoppats att ni kunnat komma hit... Vi hade velat ta med er ut väst.



Jag är däremot helt på att göra det sommaren 2013!

2011-01-11 @ 05:03:10
Postat av: Anonym

Men vad kul, väster ut -12!

Vet du att Ellinor är också pigg på att gå. Hon har gjort FC under en vecka. Jag har inte pratat med henne om vandringen, men det skulle inte förvåna mig om hon skulle gilla det. När man väl börjar tala om den, så visar det sig att många som gått i samma tankar. Jag har varit förkyld senaste veckan, men skall höra ihop med Agneta snart.

Men så härligt att ha saker på gång. Kramar

2011-01-11 @ 20:08:03
Postat av: Ida

Åh vad roligt att du är på! Jag & Paul saknar er & hade hoppats att ni velat komma hela bunten. Så att ni får se hur vi bor & träffa Mammut (fast SJÄLVKLART är ni jättevälkomna innan 2012 också!). När det gäller dig & Magnus hade vi hoppats på att ni velat komma med på ett General Mountaineering Camp. Man behöver inte vara någon super man, men ni hade båda kunnat säga att ni varit ute & klättrat "Out West"!



Tänkte faktiskt fråga om du inte skulle höra med Ellinor också. Känns ju inte som om hon är bangen att hoppa på den typen av upptåg!



& håller helt med - det är jättekul att smida planer, kram!

2011-01-11 @ 23:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0