What to do with my day?

Frukost avklarad, 08.03... & jag funderar på hur jag egentligen ska lägga upp den här dagen. Mellan 12 & 2 måste jag nämligen sitta vid ett litet bord på campus & sälja in klättrarklubben Klockan tre börjar Rock Fest på avdelningen & jag borde verkligen gå eftersom det är årets första. Någon gång vid 18.00 snåret kommer Paul & hämtar upp för middag följd av konsert. Vilket ju inte lämnar jättemycket tid kvar åt jobb. Vill ju dessutom klämma in 40 längder i poolen - mellan 10.30 & 11.30... Just nu är jag i valet & kvalet. Ska jag skita i att simma? Ska jag låtsas att jag glömt bort Rock Fest? Mest ansvarsfullt hade väl varit att skippa att poolen, men kvällens sushi kommer att smaka så mycket godare om jag genomför...

Uppdatering: Det blev 40 vändor trots allt. Var liksom bara tvungen. Synden straffar dock sig själv, tvingades dela poolen med den kvinnliga motsvarigheten av Moby Dick. Hennes svallvågor var så stora att jag två gånger andades in klorvatten ända ner i lungorna - och de är generösa med kloren här... Etsade nog bort ett par lager av slemhinnor på de där kallsuparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0