Work those legs!

Dagens gympapass var det bästa jag gått på sedan jag kom till Toronto. Det första där instruktören verkligen KÖRDE med oss. I vanliga fall är allt så himla mesigt, jag tror att de är rädda för att någon ska få en infarkt så att de drar på sig en stämningsansökan. Inte dagens kille dock - en gammal rugbyspelare som körde klassiska övningar med oss. Tänk "quick feet" & indianhopp i en knapp timme. Sure, det var inte i närheten av min grymma instruktör på Gerdahallen i Lund, det går inte att få tag på den typen av folk i ett land som inte har en riktig militär (hallå...), men det hade jag inte förväntat mig heller. Så jag blev väldigt positivt överraskad. Detta blir min nya torsdagsmelodi! Fast jag måste erkänna en sak - jag har slappat så länge att jag faktiskt inte orkade de sista övningarna. Det gjorde helt enkelt för ont. Plus, jag körde armhävningar på knäna på slutet (?!) som någon annan liten kärring. Suck. Det kommer att ta ett tag att bli lika fit igen som jag var back in 2007 - men dit & bortom är målet inför sommaren. Morgondagen startar med 40 nya längder i poolen.

Hur det går för Paul & hans träning inför Fjällräven Classic? Tja, han fixade disken efter middagen & skottade lite snö...

Kommentarer
Postat av: ma

När är det ni är tillbaka från FC och ev erövring av Halti kan tänkas börja. Jag frågar detta för att önskemålen om sommarsemester måste snart lämnas in till chefen. M

2011-01-08 @ 16:55:02
Postat av: Ida

FC börjar den 7e & vi planerar att klara av hela rutten på 3 dagar, så vi ska gå i mål den 9e. Jag tycker att vi ska rulla upp till Halti direkt efter det. Paul är lite mer tveksam, så hör med Magnus vad han tycker. Jag kan förstå Pauls poäng om att vila lite, men samtidigt vill jag inte ge benen chansen att stelna till...

2011-01-09 @ 02:47:30
Postat av: ma

Jag skall prata med Mgs med. Det är sant att vi blev stumma i benen, men då hade vi ju gått upp och ner, i ett kör, en "kulle" rankad som svårighetsgrad 4/5 på några timmar. Å andra sidan släppte stelheten efter 3-4 dagar helt. Vet du hur mycket det är klättring på FC? Sedan har vi ju vädret att tänka på. Mgs säger, av erfarenhet, att regnet demoraliserar en lätt. M

2011-01-09 @ 13:54:02
Postat av: Ida

Det är ju ingen regelrätt klättring så som det var på Kebnekaise, men det är nog en rätt skaplig stigning - speciellt efter det att man lämnar fjällstationen bakom sig. Augusti brukar ju vara lite torrare, så jag håller tummarna för det. Fast det är klart, har vi otur så kan det ju till & med hända att vi får snö. Vi får se helt enkelt. Jag är i vilket fall väldigt glad för det där ullunderstället jag köpte innan vi gjorde Kebnekaise. Galet med 1000 kr för ett underställ, men det är utan tvekan ett av de bästa "friluftsinköp" jag någonsin gjort. Har haft det i fällt i absolut spöregn & isvindar men jag var ändå varm & torr fastän jag ansträngde mig så att jag blev svettig.

2011-01-09 @ 14:33:00
Postat av: ma

Jag, pa med, hade tur detta år med julklappen från arbetsgivaren - ett ullunderställ var! I am ready, so far... Kram

2011-01-09 @ 15:21:49
Postat av: Ida

Ja det var verkligen en bra present! Hade på mig mina ulllångkalsonger igår när vi var ute & gick i tre timmar & var varm genom hela trippen!

2011-01-10 @ 13:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0