Älskar, älskar inte - the grown up version...

Våra hyresvärdar är ju helt fantastiska, men jag småchockas fortfarande av hur direkta de är kring vissa frågor. Fast jag tror att det är ett portugisiskt drag som man helt enkelt får lära sig att hantera. Senast imorse fick Joao mig att hosta till. Var ute med Mammut i trädgården & han påtade på bland tomaterna. Eftersom nästan allt där ute är nyttoväxter på det ena eller andra sättet har jag varit lite nyfiken på blomman nedan. Vad är den bra för egentligen? Så jag frågade Joao...


"AAAAHHH!" tjoade han "You pull leafs, tells you truth! One leaf say no, next yes - in the end you know!". "Jaha" svarade jag "Som älskar, älskar inte menar du?". Joao skakade energiskt på huvudet "No NO... you pull one, ask - wife is good in bed, then you pull next - wife is bad in bed. You come to the end you know answer or you start new if you don´t like flower answer".

Med andra ord, moi startade dagen med att se ut som en besvärad fågelholk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0