Fridays are strange nowadays...

Sedan vi började åka upp till stugan på helgerna så känns fredagarna rätt märkliga. De blir ett hopkok av vardagsbestyr så som jobb & semesterförberedelser så som tvätta, packa, handla mat, städa... Nu har jag precis klockat av två timmars jobb, så nu är tanken att jag ska ta en timme till packprepp - vi kör väl som vanligt då - vad man hinner med om man jobbar hysteriskt i 60 min:

- Städa hela ovanvåningen, inklusive torka av golvlisterna
- Packa ner 40 vinglas i kartonger med bubbelplast
- Diska undan "tråkdisk" (stekpannor & sånt som lätt blir ståendes i hopp om att någon annan ska ta dem)
- Packa alla torrvaror till stugan
- Plus merparten av mina kläder
- Skala & hacka ett kilo rabarber

Den sista punkten måste nu ägnas lite mer uppmärksamhet, vad i helsike ska jag göra med all rabarber?

Kommentarer
Postat av: Jo

Frys in rabarberna, det ska tydligen fungera jättebra =)

2011-07-17 @ 20:14:00
Postat av: Ida

Hm, ja det hade ju varit ett bättre alternativ än det jag körde på - glömma bort dem i kylskåpet. Får kolla läget på dem imorgon...

2011-07-18 @ 05:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0