Onion marmelade...

Mitt så här i den värsta hettan så tyckte jag att det passade bra att koka lite marmelad - hur den ekvationen gick ihop vet jag inte, men det går säkert att räkna ut om jag bara orkar tänka ut alla variablar... I vilket fall, det blev lökmarmelad - tanken är att den ska serveras med kvällens biff.


Väldigt enkelt att göra - bara hacka upp lite lök, jag använde mig av tre olika sorter som låg & skrotade hemma, & stek i olja i 5 min. Sedan på med 1/2 dl portvin & lite rödvinsvinäger + 2 msk socker. Koka i 10 minuter, skaka över salt & peppar. Sedan är det bara att kyla ner det hela - i vårt hus just nu är kylskåpet den enda svala platsen. Jag är med andra ord avundsjuk på en burk med lök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0