Svärdfisk, det gillar han inte!

Jo men jag fick till det tillslut, en middag som Paul inte gillat! Stekt svärdfisk, kronärtskockor & kapris. Nu tycker jag ju inte heller så mycket om det senare, men eftersom det är en sån där ingrediens som folk gärna "lyxar till det med" så är det lika bra att försöka vänja sig & idag var det helt oki.


Fast godast var kronärtskockorna. Det är väl kanske lite bakvänt att gilla något på burk bättre än själva färskvaran, men så ligger landet just i detta fallet.

Kommentarer
Postat av: ma

Ser ut som rena lyxen. Vad du är duktig att hitta på och laga mat. Jag börjar förstå att farmor ställer allt oftare frågan vad skall hon laga för mat när ni kommer.

2011-07-27 @ 20:56:07
Postat av: Ida

Jo men jag tycker att det är så kul att prova nytt! Vad gäller farmor så ska hon INTE oroa sig, åker jag hem vill jag ju äta sånt jag saknat. Inga konstigheter alltså, jag är lycklig bara jag får farmors vanliga mat - samt gravlax i stora lass!

2011-07-27 @ 21:20:21
Postat av: Ida

Ja & så lite blodpudding, falukorv & ICAs risgrynsgröt på tub. Jääääklar vad gott!

2011-07-27 @ 21:21:13
Postat av: ma

No problemas!

2011-07-28 @ 21:00:51
Postat av: Ida

Och farmors köttbullar & din köttfärspaj med broccoligish & allt som pappa lagar på grillen som innehåller älg!

2011-07-28 @ 21:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0