Biologisk krigsföring - första försöket...

Vi har invaderats av fruktflugor sedan festen, AVSKYVÄRDA små kryp! Nu måste de döden dö, men jäklar vad svåra de är att få bukt med. Vanliga "krossa" metoden fungerar inte eftersom de har ögon i nacken & 99 liv på sig att undvika ens otympliga nävar. Så det måste till mer sofistikerade upplägg. I nuläget står en liten skål med balsamico vinäger & bananbitar & frestar i köket. Över skålen har jag spänt lite gladpack som jag sedan försett med tre små hål. Tanken är att flugorna skall ta sig in men sedan inte lyckas ta sig ut innan det att jag varit där & ruskat runt dem i vinägern... eller, ehum, släppt ut dem i friheten.

Uppdatering: Två små vämjeligheter har mött sitt öde så här långt, det räknar jag definitivt som framgång!

Kommentarer
Postat av: ma

Lycka till i jakten. Undrar om man kan locka in dem i en flaska utan utväg.

2011-06-28 @ 20:36:18
Postat av: Ida

Fler försök lär följa om inte detta fungerar!

2011-06-28 @ 21:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0