Dagens mest bisarra lektion...

Joao påtar på i trädgården, sedan öppnar sig himlen - regnet bara VRÄKER ner. Joao, som är nära trädgårdsskjulet tar skydd där & blir liksom sittande i en liten isolerad ö av kvarvarande torrhet. Efter 5 minuter tycker jag lite synd om honom, det är som att ha en mänsklig zooapa att titta på. Så jag letar upp två paraplyn & springer ut med det ena. Problemet är bara att jag räcker över paraplyet & sedan flyr fältet & mitt paraply är ett modernt som fäller ut sig själv när man trycker på en knapp. Något Joao aldrig tidigare stött på. Så det hela slutar med att vi har en lektion i hur det fungerar. Joao strandad i skjulet, kämpandes med att försöka greppa konceptet, & jag ståendes på andra sidan trädgården, under veranda taket, skrikandes instruktioner genom regndånet.

Det gick tillslut, men jag tror aldrig att mitt paraply blir detsamma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0