First time in the cottage...

Fredag - SussieQ, Viktor & jag checkade av brunch down town, besök på MEC samt St Lawrence. Sedan packade vi in alldeles för mycket pryttlar i SAABen (vi snackar zigenarklan på långresa) & drog upp till Pauls föräldrars stuga. Första gången jag åkte dit, så det var ju lite spännande att inspektera ägorna. Fast, nu kom fram i mörkret & överfölls direkt av horder av mygg - så första intrycket var väl sådär. Speciellt som vi lyckades låsa oss ute på balkongen under den första halvtimmen & Sussie & jag tvingades hoppa ner från balkongen för att kunna fixa in oss igen... Oh well, lite (läs massor) av myggbett har ingen dött av (även om det är svårt att skriva dessa rader eftersom mitt vänstra pekfinger blev attackerat & numera är bollsvullet)! In kom vi tillslut & vi kunde pusta ut med lite tranbärsvin.

Relaxed Canadian Cottage Life!

Det som är lite jobbigt här är att jag klev innanför dörrarna på huset & bara insåg HUR MYCKET JOBB som måste göras. Stugan kan bli en liten pärla, men just nu är det ett sjukt hus som behöver mer än bara lite loving tender care. Här snackar vi CPR. Apa också... jag bara ser framför mig hur resten av våra helger kommer att spenderas där ute. Fast ska jag jobba som oavlönad trädgårdsmästare/snickare/målare/inredare så måste jag få veto i en sakfråga först - slyn måste bort. Alltså, 10 års igenväxt av tomten har skapat ett myggparadis - detta måste åtgärdas. Har redan framfört min ståndpunkt med tillhörande fottramp för att verkligen poängtera hur viktigt denna fråga är - samtidigt som jag slog fast mitt beslut i sten har jag nog sällan känt mig så mycket som mamma. Äpplet trillar inte långt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0