Sommarmat...

Vi har en massa halvdrukna vinflaskor som dräller runt i huset efter festen, så jag gör mitt bästa för att inkorporera dem i våra måltider. Idag kastade jag ner lite kyckling i en kastrull, lät den brynas ihop med salt, peppar & vitlök, hällde ner en halv deciliter vitt vin tillsammans med en matsked honung & lät koka i fem minuter. Sedan dumpade jag ner en halv skivad citron & färsk rosmarin & fem minuter senare var middagen klar. Serverades med kokt fänkål & massa sallad med balsamico.


Fast mer vin än så blev det inte, hade jag druckit något idag tror jag att jag hamnat i koma så trött som jag är. Så istället det blev det perrier med frustna bitar svarvinbärssaft.

Fuskrosé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0