Älskar & hatar...

ÄLSKAR: Vet inte vad jag gjort med mig själv om jag inte haft tillgång till P3 på nätet under dagarna. Tänk dig själv att timme efter timme sitta & leta/mäta plankton utan något annat att sysselsätta sig med förutom just detta... Nope, P3, & i viss mån P1, räddar min mentala hälsa på en daglig basis. Idag har jag lyssnat på digilistan (gud vilken chock det var att höra Enrique Iglesias nya sång så som den spelas i Sverige, här är ju allt mer pk så han sjunger glatt "tonight I'm loving you" istället för det mer plumpa "tonight I'm fucking you") samt P3 dokumentär med fokus på Palme mordet. Kunde sedan roa Paul under middagen med att återge 25 år gamla brottsutredningsmissar.

HATAR: Människor som äter på tunnelbanan. Oerhört äckligt i sig, för en mer ohygienisk plats får man väl leta efter, men extra enerverande om man tvingas sitta bredvid någon som gör det. Idag delade jag säte, jo det var just vad jag fick göra eftersom personen i fråga var så stor att han även tog upp en del av min sittplats, med en människa som non stop satt & tryckte i sig grillchips. Naturligtvis tuggade han med öppen mun OCH smackade. Dessutom försökte han läsa i min bok över min axel. Vilket ju var lite ironiskt eftersom jag satt & läste "Paleo Diets for Athletes"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0