Avsked & trilobitögon...

Så var PDAC slut för denna gången & alla som jag känner har åkt hem. Sist av alla att lämna Toronto var Rasmus & jag vinkande av honom ståendes i ett ösregn av snöslask kring tvåsnåret. Fast vi får se om det inte blir fler finskbesök i fortsättningen, tydligen klickade Therese & Mattias totalt, så tanken verkar vara att han ska dyka upp här igen i höst. Alltså, går detta vägen ska jag lägga geologin på hyllan & bli match maker! :)


Efter att jag fruset viftat efter Rasmus taxi sprang jag tillbaka till avdelningen, värmen & jobbet. Dagens uppgifter på "to do" listan involverade bland annat att fota lite lite fossil. So, det blev ett par bilder på trilobitögon - det är alltså den där halvmånerundaformen ovanför de turkosa cirklarna. Den med massa små "pluttar på" - det är de individuella linserna i ögat. Trilobiter hade nämligen fasettögon liknande dagens insekter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0