Breaking news!

Oki, jag VET att det inte ser mycket ut för världen - men för mig är tallriken nedan en smärre sensation. En omelett som håller ihop åtminstonde hjälpligt! Jag är sämst i världen på att göra omelett. Utan undantag har de senaste...  um... tio årens omelettförsök slutat med att jag småsvärandes beslutat mig för att äggröra i princip är samma sak, bara det att det inte håller ihop helt & hållet. Så idag (med en äggstanning som på köpet bestod av 1/2 äggvita) när saker & ting gick enligt planerna & jag tillslut stod med något som hade en enda yta... Ja chock är nog ett ganska bra ord för att beskriva min förvåning. Paul var också grymt imponerad. Väl vid bordet satt vi bara & glodde i andäktig tystnad. Ett nytt steg på min ibland något skälvande väg mot att bli en äkta Stepford Wife!


& förövrigt - har ni inte testat att byta ut hälften av äggen i en omelett mot äggvita så prova. Precis lika gott men mycket nyttigare. Massa protein utan att kolesterolet drar iväg alldeles hejdlöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0